Jeg synes altid, at vi har it problemer – eller udfordringer, som vores it-konsulent kalder det. Næsten hver eneste uge, er der noget, som ikke fungerer, som det skal. Eller i hvert fald ikke fungerer, som vi synes det skal her på skolen.
Heldigvis samarbejder vi med et it-firma, som er hurtige og effektive. Og det er sjældent, at de almindelige problemer ikke er klaret indenfor en time, fra problemet er opstået. Så det kan vi kun være yderst tilfredse med. Nu er jeg ikke selv så kyndig i al det der computer noget, så jeg skal heller ikke kunne afvise, at mange af problemerne er vores egen skyld. Vi har ikke rigtig nogen her på kontoret, som har så meget forstand på it. Bevares, vi kan da finde ud af at tænde for maskinerne og bruge de få programmer, som vi nu skal. Men ellers er det ikke meget af det, som vi forstår. Men så er det jo godt, at der findes firmaer, som er specialiseret i at hjælpe sådan nogen som os med vores ”it-udfordringer”.
Konsulentfirmaet udfører næsten alle arbejdsopgaverne via fjernsupport. Det foregår ved, at vi går ind på deres hjemmeside og starter et lille program. Så kommer der en kode frem, som vi skal oplyse konsulenten om pr. telefon eller mail. Og så kan han gå ind og overtage vores skærm. Det er rigtig smart. Så kan han se lige nøjagtig, hvor vi er kørt fast og hjælpe os videre der fra. Det er super hurtig for os at få løst problemerne på den måde.
Med det gamle it-firma skulle vi næsten altid vente på, at få en konsulent ud på besøg. Det kunne tit tage flere dage inden de kom og kiggede på skolens computere. Og det er altså svært at vente på, hvis man sidder med en vigtig opgave, som skal være klar inden dagen er omme. Så vi er rigtig godt tilfredse med vores nye samarbejdspartner.
Jeg synes næsten altid, at der er udfordringer med it’en. Tit synes jeg, at det er problemer med at komme online jeg oplever. Og det er næsten ligegyldigt, om det er på arbejde eller derhjemme. Og det er altså ikke til at undvære internettet i dag.